Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Girişim Yolculuğu 1 | ISL5400 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Not set |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme ABD İnovasyon Girişimcilik ve Yönetim Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ İşletme ABD İnovasyon, Girişimcilik ve Yönetim Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Salih Durer |
Dersi Veren(ler) | Pınar Büyükbalcı, Esin Ertemsir |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders rekabet avantajı yakalamak ve bunu sürdürebilmek isteyen işletmelerin giderek daha fazla ihtiyaç duydukları yaratıcılığı ve yenilikçiliği nasıl kullanabileceğini öğrenmek isteyen öğrenciler için tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin inovasyon hakkında farkındalıklarını arttırmak, yaratıcı düşünceyi inovasyona nasıl dönüştürecekleri konusunda bilgi sahibi olmaları sağlamak amaçlanmaktadır. Ders kapsamında öğrencilerin yaratıcılık ve inovasyon konusunu derinlemesine anlamaları, inovasyon türlerini ve kuruma katkılarını değerlendirmeleri, sosyal medyadan da faydalanılarak en güncel inovasyon örneklerini araştırmaları ve tartışmaları beklenmektedir. Dersin temel çıktısı, öğrencilerin dönem boyunca inceleyecekleri inovatif fikirler ve edinecekleri yaratıcı düşünme teknikleri sonucunda, kendi yaratıcı ve yenilikçi yönlerini geliştirmeleri olacaktır. Spiral öğrenme yaklaşımına uygun olarak, öğrencilerin aynı dönem alacakları “Girişimcilik Yolculuğu 2”dersi kapsamında hazırlamaları gereken iş planı için gereken “iş fikri”ne yönelik araştırma yapmaları, fikir geliştirmeleri ve olgunlaştırmaları da bu dersin temel çıktılarından birisidir. |
---|---|
Dersin İçeriği | İnovasyon Yönetimi dersi, temel olarak ders anlatımı, konuk yönetici katılımı ve öğrencilerin aktif olarak sosyal medya kullanımını içeren bir dönem projesinin haftalık değerlendirmeleri şeklinde yürütülecektir. Ders kapsamında öğrenciler; her hafta yenilikçi değer taşıyan güncel örnekleri, araştırmak, tartışmak, değerlendirmek, kendi yaratıcılıklarını kullanarak öneriler getirmekle yükümlüdürler. Ayrıca dönem sonunda “Girişimcilik Yolculuğu 2”dersi kapsamında hazırlamakla yükümlü oldukları iş planı için geliştirdikleri “iş fikri”ne yönelik de bir sunum yapmaları beklenmektedir. Projelere ve sınıf tartışmalarına öğrencilerin aktif katılımı büyük önem taşımaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin yaratıcılık ve inovasyon konusunu derinlemesine anlamalarını sağlamak.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | |
PÇ-1 | - |
PÇ-2 | - |
PÇ-3 | - |
PÇ-4 | - |
PÇ-5 | - |
PÇ-6 | - |
PÇ-7 | - |
PÇ-8 | - |
PÇ-9 | - |
PÇ-10 | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve ders hakkında genel bilgilendirme Dönem içinde hazırlanacak proje detaylarının oluşturulması | Ders kitabından ilgili bölüm |
2 | İnovasyonda Temel Kavramlar ve Konular: İnovasyon, Yaratıcılık, Yenilikçilik, Değişim, Tasarım | Ders kitabından ilgili bölüm |
3 | Yaratıcı Düşünce ve Yaratıcı Düşünme Teknikleri | Ders kitabından ilgili bölüm |
4 | İnovasyon Türleri: Örnekler üzerinden tartışma | Ders kitabından ilgili bölüm |
5 | İnovasyon Türleri: Örnekler üzerinden tartışma | Ders kitabından ilgili bölüm |
6 | Bilgi, İnovasyon ve Rekabetçilik ilişkisi | Ders kitabından ilgili bölüm |
7 | Sürdürülebilir Öğrenme ve İnovasyon Kültürü | Ders kitabından ilgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kurumsal İnovasyon Yönetimi | Ders kitabından ilgili bölüm |
10 | İnovasyon Yönetiminde Liderlik: Çeşitliliği Yönetmek | Ders kitabından ilgili bölüm |
11 | Marka ve İnovasyon | Ders kitabından ilgili bölüm |
12 | Türkiye’den inovatif örnekler | Ders kitabından ilgili bölüm |
13 | 2. VİZE HAFTASI | - |
14 | Proje Sunumları | - |
15 | Proje Sunumları | - |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 7 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|