Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Roman Teorileri ve Analizleri I | TDE6120 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Not set |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu @ Türk Dili ve Edebiyatı ABD Türk Dili ve Edebiyatı Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Yakup Çelik |
Dersi Veren(ler) | Didem Ardali Büyükarman, Ali Yıldız, Alparslan Oymak, Banu Öztürk |
Asistan(lar)ı | Esengül Sağlam Can |
Dersin Amacı | Geçmişten günümüze roman kuramları ile ilgili tarihsel bilgi sunmak, Milan Kundera, Foster, Hugo Aust gibi roman kuramcılarının görüşleri üzerinde yoğunlaşmak, Türkiye’de roman teorisi üzerinde gelişmeleri incelemek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Roman kuramları çevresindeki gelişmeler ve örnek roman analizleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Romanların hangi kuramlar çevresinde oluştuğunu öğreneceklerdir.
- Önemli roman kuramcıları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
- Önemli roman kuramcılarının eserlerini öğreneceklerdir.
- Roman analizleri yapabilme yetisi kazanacaklardır.
- Roman araştırmalarında akademik çalışma yetisi kazanacaktır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Roman kuramları hakkında genel bilgi sunumu | Verilen makale ve kitapların okunması |
2 | Roman kuramları üzerine tarihsel bilgi | Verilen makale ve kitapların okunması |
3 | Kleber Haedens, Roman Sanatı | Verilen makale ve kitapların okunması |
4 | Philip Stevick, Roman Teorisi | Verilen makale ve kitapların okunması |
5 | Georg Lukacs, Roman Kuramı | Verilen makale ve kitapların okunması |
6 | Romanda mekân | Verilen makale ve kitapların okunması |
7 | Romanda zaman | Verilen makale ve kitapların okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Romanda olay | Verilen makale ve kitapların okunması |
10 | Romanda olay | Verilen makale ve kitapların okunması |
11 | Romanda metinsel özellikler | Verilen makale ve kitapların okunması |
12 | Romanda kurguya dair özellikler | Verilen makale ve kitapların okunması |
13 | Genel tekrar | Verilen makale ve kitapların okunması |
14 | Genel tekrar | Verilen makale ve kitapların okunması |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|