Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Edebiyatında Tartışmalar I | TDE6131 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Not set |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı ABD Türk Dili ve Edebiyatı Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Didem Ardali Büyükarman |
Dersi Veren(ler) | Didem Ardali Büyükarman, Ali Yıldız, Yakup Çelik, Alparslan Oymak, Banu Öztürk |
Asistan(lar)ı | Esengül Sağlam Can |
Dersin Amacı | Öğrencilerin edebiyat tarihlerini eleştirel ve araştırıcı bir yaklaşımla değerlendirebilmesi ve sorgulayabilmesi için gerekli birikimin sağlanması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türk edebiyatında edebiyat tarihine şekil veren tartışmaların/kavgaların/polemiklerin tüm yönleri ile ele alınması |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Edebiyat tarihlerini eleştirel ve araştırıcı bir yaklaşımla değerlendirebilir.
- Edebiyat tarihlerini sorgulayabilir.
- Türk edebiyatındaki tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
- Türk edebiyatına farklı yönlerden bakma yetisi kazanır.
- Türk edebiyatı tartışmaları hakkında akademik çalışma yapabilme yetisi kazanır
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk edebiyatındaki kavgaların/tartışmaların tespiti. | Verilen makale ve kitapların okunması |
2 | Şinasi ile Sait Bey arasında "Mesele-i Mebhûsetü Anha" kavgası. | Verilen makale ve kitapların okunması |
3 | "Mesele-i Mebhûsetü Anha" kavgasına devam. | Verilen makale ve kitapların okunması |
4 | Recaizade Mahmut Ekrem ile Muallim Naci arasında "Zemzeme-Demdeme" kavgası. | Verilen makale ve kitapların okunması |
5 | "Zemzeme-Demdeme" kavgasına devam | Verilen makale ve kitapların okunması |
6 | Ahmet Midhat Efendi ile Cenap Şehabettin arasında “Klasikler” tartışması. | Verilen makale ve kitapların okunması |
7 | “Klasikler” tartışmasına devam. | Verilen makale ve kitapların okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | "Şiirde Hayal ve Hakikat" tartışmalarına devam. | Verilen makale ve kitapların okunması |
10 | Dekadanlık tartışmaları. | Verilen makale ve kitapların okunması |
11 | Dekadanlık tartışmaları. | Verilen makale ve kitapların okunması |
12 | Dekadanlık tartışmalarına devam. | Verilen makale ve kitapların okunması |
13 | Hece – Aruz tartışmaları. | Verilen makale ve kitapların okunması |
14 | Hece – Aruz tartışmalarına devam. | Verilen makale ve kitapların okunması |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|