Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yeni Türk Edebiyatına Yön Verenler II | TDE6134 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Not set |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı ABD Türk Dili ve Edebiyatı Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Didem Ardali Büyükarman |
Dersi Veren(ler) | Didem Ardali Büyükarman, Ali Yıldız, Yakup Çelik, Alparslan Oymak, Banu Öztürk |
Asistan(lar)ı | Esengül Sağlam Can |
Dersin Amacı | Türk Edebiyatının şekillenmesinde önemli rolleri olan Peyami Safa ve Cemil Meriç’in eserleri ve düşünceleri işlenecektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Peyami Safa ve Cemil Meriç |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Peyami Safa ve Cemil Meriç’in Türk Edebiyatı hakkındaki görüşlerini öğrenilir,
- Bu görüşlerinin eserlerine nasıl yansıdıklarını değerlendirilir,
- Bu isimlerin edebiyat tarihçiliğine yaptıkları katkılar hakkında bilgi edinilir.
- Peyami Safa ve Cemil Meriç'in Türk kültür ve edebiyatındaki yeri ve önemini kavrar.
- Peyami Safa ve Cemil Meriç'in eserleri üzerine akademik çalışma yapmayı öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Peyami Safa, Cemil Meriç ve Türk edebiyatı | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
2 | Peyami Safa’nın hayatı ve eserleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
3 | Sanat, Edebiyat, Tenkit üzerine | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
4 | Edebi Cereyanlar ve Fikir Akımları üzerine | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
5 | Yazarlar, Sanatçılar, Meşhurlar üzerine | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
6 | Osmanlıca, Türkçe, Uydurmaca üzerine | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
7 | Matmazel Noraliya’nın Koltuğu | Metni okuma |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kırk Ambar- Rümuz-ül Edeb | Metni okuma |
10 | Kırk Ambar- Rümuz-ül Edeb | Metni okuma |
11 | Kırk Ambar- Lehçetü'l Hakayık | Metni okuma |
12 | Umrandan Uygarlığa | Metni okuma |
13 | Mağaradakiler | Metni okuma |
14 | Işık Doğudan Gelir | Metni okuma |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|