Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İleri PsikopatolojiPDR610137.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüAli Eryılmaz
Dersi Veren(ler)Ali Eryılmaz
Asistan(lar)ıYağmur Kaya
Dersin AmacıBu dersin amacı bilimsel ve klinik perspektiflerden, farklı bakış açıları göz önüne alınarak, çocuk ve ergende normal dışı davranış üzerine bir anlayış geliştirmektir. Normal dışı davranışı geniş bir çerçeveden açıklayabilmek için farklı teorilerin bakış açılarını anlatmak hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiÇocuk ve ergende patolojik sayılan ruhsal belirtiler, Çocuk ve ergenin psikiyatrik değerlendirilmesi, Çocuk ve ergende ruhsal bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleri, Gelişimsel bozukluklar (mental retardasyon, yaygın gelişimsel bozukluklar, özgül gelişimsel bozukluklar) Yıkıcı davranış bozuklukları (dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu), Anksiyete bozuklukları (fobik bozukluk, obsesif kompulsif bozukluk, post travmatik stres bozukluğu), Affektif ve psikotik bozukluklar (suisit, depresyon, manik bozukluk, şizofrenik bozukluk), Alkol ve madde kullanım bozuklukları, Kişilik gelişiminde sapmalar ve kişilik bozukluklarıYeme bozuklukları, Konuşma bozukluğu, tik bozukluğu, enürezis, enkoprezisÇocuk istismarı ve ihmali, Çocuk suçluluğu, Aile içi etkileşim ve hatalı anne baba tutumları, Çocuk ve ergen psikiyatrisinde tedavi yaklaşımı (farmakolojik tedavi, bireysel psikoterapi, grup psikoterapisi, aile tedavisi, psikodrama)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Davison, G.C. ve Neale, J. M. (2004) Anormal Psikoloji (Çev. Dağ, İhsan), Türk Psikologlar derneği Yayınları
  • DSM IV tanı ölçütleri el kitabı. Psikiyatri Temel Kitabı(Güleç ve Köroğlu H.Y.B 1998 Ankara)
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Normal dışı davranışı bilimsel ve klinik bakış açılarından tanımlayabilmek
  2. Anormal davranış tanımını tartışabilmek
  3. Normal dışı davranışı farklı teorilerin bakış açılarıyla açıklayabilmek
  4. Anormal davranışın olası nedenlerini tartışabilmek
  5. Farklı anormal davranışların değerlendirilmesi, tanı konması ve tedavisini açıklayabilmek
  6. ICD 10 ve DSM gibi sınıflandırma sistemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilmek
  7. DSM V revizyonuyla ilgili önerileri açıklayabilmek
  8. Sosyal kültürel perspektiflerin önemini tanıyabilmek
  9. Önleme stratejilerinin önemini tanıyabilmek

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6DÖÇ-7DÖÇ-8DÖÇ-9
PÇ-1---------
PÇ-2---------
PÇ-3---------
PÇ-4---------
PÇ-5---------
PÇ-6---------
PÇ-7---------
PÇ-8---------
PÇ-9---------
PÇ-10---------
PÇ-11---------
PÇ-12---------

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Anormal Davranışlar Psikolojisiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Anormal Davranışlar Psikolojisinde Nedensel Faktörlerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Çocuk ve ergende ruhsal bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Gelişimsel bozukluklar (mental retardasyon, yaygın gelişimsel bozukluklar, özgül gelişimsel bozukluklar) İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Yıkıcı davranış bozuklukları (dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu)İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Anksiyete bozuklukları (fobik bozukluk, obsesif kompulsif bozukluk, post travmatik stres bozukluğu)İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Affektif ve psikotik bozukluklar (suisit, depresyon, manik bozukluk, şizofrenik bozukluk)İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Alkol ve madde kullanım bozuklukları, Kişilik gelişiminde sapmalar ve kişilik bozuklukları İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Yeme bozukluklarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Konuşma bozukluğu, tik bozukluğu, enürezis, enkoprezispsikodrama)İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Çocuk istismarı ve ihmali, çocuk suçluluğuİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Aile içi etkileşim ve hatalı anne baba tutumlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Çocuk ve ergen psikiyatrisinde tedavi yaklaşımı (farmakolojik tedavi, bireysel psikoterapi, grup psikoterapisi, aile tedavisiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev630
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması149
Derse Özgü Staj
Ödev215
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok