Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kariyer Psikolojik Danışmanlığında Güncel Konular | PDR6105 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Seher Merve ERUS |
Dersi Veren(ler) | Seher Merve Erus |
Asistan(lar)ı | Yağmur Kaya |
Dersin Amacı | Gelişim süreci içerisinde bireylerin ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda bireyi tanıma, meslekleri tanıtma, meslek gelişim kuramlarına göre mesleğin nasıl seçildiği ve örgün eğitim sonrası kariyer danışmanlığında neler yapılabileceğine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırıldığı bir derstir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Meslek seçimi ile ilgili temel tanımlar, meslek seçiminin önemi, kariyer psikolojik danışmanlığının tarihsel gelişimi, Kuramlar:Özellik Faktör Kuramları, Psikanalitik Kuramlar |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Kariyer Danışmanlığını tanımlayabilmek ve Mesleki Danışmanlıkla ilişkisini açıklayabilmek
- Kariyer danışmanlığıyla ilgili temel kavramları kavrayabilmek
- Özellik-faktör kuramını ve klinik yaklaşımı kavrayabilmek
- Kariyer Danışmanlığı ile ilgili Gelişim kuramlarını açıklayabilmek
- Tipoloji Kuramlarını açıklayabilmek
- Kariyer Danışmanlığı ile ilgili diğer kuramları açıklayabilmek
- Kariyer danışmanlığı kuramlarına ilişkin bir çalışma planlayabilmek
- Planladığı çalışmayı uygulamak ve sonuçlarını raporlayabilmek
- Türk eğitim sistemini kariyer danışmanlığı açısından gözden geçirebilmek
- Öğrenci Seçme Sınavı’nda kariyer danışmanlarının rolünü kavrayabilmek
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | DÖÇ-10 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kariyer Danışmanlığının tanımı ve tarihçesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Kariyer danışmanlığının mesleki danışmanlıkla ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Özellik-faktör kuramı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Ginzberg’in Gelişim Kuramı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Super’in Gelişim Kuramı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Holland’ın Tipoloji Kuramı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Sosyal Öğrenme Kuramı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İşe Uyum Kuramı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Kariyer Danışmanlığına ilişkin kuramlar doğrultusunda bir uygulama planlama | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Uygulamanın sonuçlarını raporlaştırma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Türk eğitim sisteminin kariyer danışmanlığı doğrultusunda değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Öğrenci Seçme Sınavı’nda kariyer danışmanlarının rolü | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Mesleki yönlendirmede kariyer danışmanlığının okullarda uygulanabilirliği | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Mesleki yönlendirmede kariyer danışmanlığının okullarda uygulanabilirliği | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 6 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|