Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri Grupla Psikolojik Danışma ve Uygulaması | PDR6111 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Fulya YÜKSEL ŞAHİN |
Dersi Veren(ler) | Begüm Satıcı |
Asistan(lar)ı | Yağmur Kaya |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler, grupla psikolojik danışma kuram ve süreçlerine dayalı olarak kendilerine özgü liderlik tarzıyla en az 12 haftalık bir grupla psikolojik danışma sürecini yönetebileceklerdir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Grupla Psikolojik Danışmaya giriş ve genel bir bakış Temel liderlik becerileri: Grubu çalışmaya başlatmak İleri liderlik becerileri: Grubu bilinmeyen sulara taşımak Profesyonel Standartlar |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bir psikolojik danışma grubu oluşturabilme.
- Grupla psikolojik danışma sürecini başlatabilme.
- Grupla psikolojik danışma sürecini sürdürebilme.
- Grupla psikolojik danışma sürecini sonlandırabilme.
- Grubun içinde bulunduğu evreye göre uygun terapötik becerileri sergileyebilme.
- Farklı özelliklere sahip danışanlarla grupla psikolojik danışma yürütebilme.
- Grupla psikolojik danışma kuramlarını temele alarak, kendine özgü bir liderlik tarzı geliştirebilme.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri | Tanışma Görev Paylaşımı |
2 | Kuramlar ve sayıltılar, gruptaki terapötik faktörler | Alanyazın Taraması ve Kaynak Listesindeki Temel Kaynakların İlgili Bölümlerini Okuma-İnceleme Sunum, Tartışma, Süpervizyon |
3 | Bir grup lideri olmak | Alanyazın Taraması ve Kaynak Listesindeki Temel Kaynakların İlgili Bölümlerini Okuma-İnceleme Sunum, Tartışma, Süpervizyon |
4 | Bir grubu en baştan yaratmak: Program planlamak ve üyeleri hazırlamak | Alanyazın Taraması ve Kaynak Listesindeki Temel Kaynakların İlgili Bölümlerini Okuma-İnceleme Sunum, Tartışma, Süpervizyon |
5 | İlk oturumu yönetebilmek | Alanyazın Taraması ve Kaynak Listesindeki Temel Kaynakların İlgili Bölümlerini Okuma-İnceleme Sunum, Tartışma, Süpervizyon |
6 | Grup sürecini kolaylaştırmak, grubu başlatmak ve kapamak: Grup becerilerinin temeli | Alanyazın Taraması ve Kaynak Listesindeki Temel Kaynakların İlgili Bölümlerini Okuma-İnceleme Sunum, Tartışma, Süpervizyon |
7 | Sunum, Tartışma, Süpervizyon | Alanyazın Taraması ve Kaynak Listesindeki Temel Kaynakların İlgili Bölümlerini Okuma-İnceleme Sunum, Tartışma, Süpervizyon |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İletişimde riskler almak: Daha yakın bir gruba doğru | Alanyazın Taraması ve Kaynak Listesindeki Temel Kaynakların İlgili Bölümlerini Okuma-İnceleme Sunum, Tartışma, Süpervizyon |
10 | Kızgın sandalye tekniği: Bir refleks yaşantısı | Alanyazın Taraması ve Kaynak Listesindeki Temel Kaynakların İlgili Bölümlerini Okuma-İnceleme Sunum, Tartışma, Süpervizyon |
11 | Kabı harekete geçirmek: Grup etkisini uyarmak | Alanyazın Taraması ve Kaynak Listesindeki Temel Kaynakların İlgili Bölümlerini Okuma-İnceleme Sunum, Tartışma, Süpervizyon |
12 | Sonlandırma becerileri: Döngüyü tamamlamak | Alanyazın Taraması ve Kaynak Listesindeki Temel Kaynakların İlgili Bölümlerini Okuma-İnceleme Sunum, Tartışma, Süpervizyon |
13 | Terapötik süreci yazabilmek | Alanyazın Taraması ve Kaynak Listesindeki Temel Kaynakların İlgili Bölümlerini Okuma-İnceleme Sunum, Tartışma, Süpervizyon |
14 | Profesyonel standartlar ve iyi uygulama | Alanyazın Taraması ve Kaynak Listesindeki Temel Kaynakların İlgili Bölümlerini Okuma-İnceleme Sunum, Tartışma, Süpervizyon |
15 | Grup liderinin daha ileri düzeyde gelişimi | Alanyazın Taraması ve Kaynak Listesindeki Temel Kaynakların İlgili Bölümlerini Okuma-İnceleme Sunum, Tartışma, Süpervizyon |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 1 | 100 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 100 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 125 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|