Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
PsikopatolojiPDR510837.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüAli Eryılmaz
Dersi Veren(ler)Ali Eryılmaz
Asistan(lar)ıGaye Bırni
Dersin AmacıBu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları.
Dersin İçeriğiRuh sağlığında temel kavramlar: Ruh sağlığının ve normal-anormal davranışların tanımı, normal-anormal davranışların belli başlı kriterleri. Ruhsal durum muayenesi, psikolojik değerlendirme: Danışan ile görüşme, gözlem, psikolojik testler, benliğin savunma mekanizmaları. Ruhsal bozukluklarda tanı ve sınıflandırma: Bebeklik, çocukluk, ergenlik döneminde tanısı konan davranış bozuklukları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • • Gectan, E. (2000). Psikodinamik Psikiyatri Ve Normaldışı Davranışlar, İstanbul: Remzi Kitabevi. • Öztürk, O. (2006). Ruh Sağlığı Ve Bozuklukları. Ankara: Hekimler Yayın Birliği. • Butcher, J. N., Mineka, S. • Köroğlu, E. (2014). Dsm - 5 Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal Elkitabı, İstanbul: HYB Yayıncılık
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler davranış bozukluklarını sınıflandırır.
  2. Öğrenciler davranış bozukluklarının nedenlerini bilir.
  3. Öğrenciler davranış bozukluklarının semptomlarını tanır.
  4. Öğrenciler anksiyete bozuklukları açıklar.
  5. Öğrenciler cinsel kimlik bozukluklarını tanır, şizofreniyi tanır, kişilik bozukluklarını tanır.
  6. Öğrenciler mental bozukluklarda görülen ego savunma mekanizmaları ve bozuklukların psikodinamiğini değerlendirir.
  7. Öğrenci psikolojik değerlendirme aracılığıyla normal ve anormal davranışları tanıyabilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6DÖÇ-7

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Davranış bozukluklarına girişİlgili kaynakların okunması
2Anormallik psikolojisinin tarihiİlgili kaynakların okunması
3Davranış bozuklukların nedenleri ve sınıflandırılmasıİlgili kaynakların okunması
4Psikolojik değerlendirme yapmanın temel yöntemleriİlgili kaynakların okunması
5Stres ve davranış bozukluklarıİlgili kaynakların okunması
6Kaygı bozukluklarıİlgili kaynakların okunması
7Duygudurum bozukluklarıİlgili kaynakların okunması
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Çocukluk ve ergenlik dönemi bozukluklarıİlgili kaynakların okunması
10Somatoform bozukluklarİlgili kaynakların okunması
11Dissosiyatif bozukluklarİlgili kaynakların okunması
12Yeme bozukluklarıİlgili kaynakların okunması
13Kişilik bozukluklarıİlgili kaynakların okunması
14Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklarİlgili kaynakların okunması
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev148
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)132
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)148
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok