Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türkçe Öğretim Programları | TEB5104 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Hasan Mesut Meral, Muhammed Eyyüp Sallabaş, Neslihan Karakuş, Hayrullah Kahya, Talat Aytan, Ali Fuat Arıcı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu derste Türkçe öğretimindeki çağdaş yaklaşımlardan bilimsel bilgi üretme konusunda etkin olarak neden ve nasıl yararlanabileceğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim kurumlarının amaç ve görevleri, programlar, öğretim programları, eğitim programları, ders programları ve bunların dayandığı temeller ile bu programlar içinde Türkçenin yeri, 1926-2005 yılları arasındaki Türkçe programlarının tahlili ve metinlere dayandırılması ve bunların hedef davranış biçimleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve yaklaşımlar | |
2 | Dil öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve yaklaşımlar | |
3 | Geçmişten günümüze Türkçe öğretimin gelişimine genel bir bakış | |
4 | Kurtuluş savaşı ve Cumhuriyetin ilk yıllarında Türkçe öğretimi ile ilgili yapılan çalışmalar | |
5 | 1924 ve 1926 İlk Mektep Türkçe Müfredat programları ve değerlendirilmesi | |
6 | 1930-1936 İlkokul Türkçe Müfredat programları ve değerlendirilmesi | |
7 | 1938-1949 Ortaokul Türkçe programları | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | 1962 ortaokul Türkçe programı ve 1981 Temel eğitim Türkçe programının değerlendirilmesi | |
11 | 2005 İlköğretim Türkçe programının değerlendirilmesi | |
12 | 2005 İlköğretim Türkçe programı ve başlıca sorunlar | |
13 | 2006 İlköğretim ikinci kademe programının değerlendirilmesi | |
14 | Türkçe öğretiminde güncel sorunlar | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 13 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 13 | 14 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|