Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türkçe Öğretiminde Edebî Türler | TEB5111 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hayrullah Kahya |
Dersi Veren(ler) | Hayrullah Kahya, Muhammed Eyyüp Sallabaş, Hasan Mesut Meral, Neslihan Karakuş, Talat Aytan, Ali Fuat Arıcı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin edebi metin türlerini anlaması, çözümlemesi, yorumlaması, değerlendirmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Anadili öğretiminde edebi türlerin yeri ve önemi; Türkçe ders kitaplarındaki edebi metinlerin tür bakımından incelenmesi; şiir, roman, öykü, masal, deneme, fıkra, makale vb. türler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bilimsel tutum ve davranış kazandırmak
- Edebiyat zevk ve estetiği kazandırmak.
- Okuduğu edebi eseri anlama, yorumlayabilmesi.
- Okuduğu edebi eseri çözümleme
- Edebi anlayışları kavrayabilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
PÇ-2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 |
PÇ-3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 |
PÇ-4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
PÇ-6 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 |
PÇ-7 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-8 | 1 | 1 | 2 | - | 1 |
PÇ-9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
PÇ-10 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 |
PÇ-11 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
PÇ-12 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil ve edebiyat araştırmaları | |
2 | Anadili öğretiminde edebi türlere giriş | |
3 | Anadili öğretiminde edebi türlere giriş | |
4 | Anadili öğretiminde edebi türlerin önemi | |
5 | Türkçe ders kitaplarındaki edebi metinler | |
6 | Türkçe ders kitaplarındaki edebi metinler | |
7 | Türkçe ders kitaplarındaki edebi metinler | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Türkçe öğretiminde roman | |
10 | Türkçe öğretiminde şiir | |
11 | Türkçe öğretiminde hikaye | |
12 | Türkçe öğretiminde deneme | |
13 | Türkçe öğretiminde makale | |
14 | Türkçe öğretiminde edebi türleri değerlendirme | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 10 | 50 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 10 | 18 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|