Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yabancılara Türkçe Öğretimi | TEB5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bayram Baş |
Dersi Veren(ler) | Bayram Baş, Muhammed Eyyüp Sallabaş, Hasan Mesut Meral, Talat Aytan, Hayrullah Kahya, Neslihan Karakuş, Ali Fuat Arıcı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Yurt dışında doğup büyüyen ve Türkçeden başka bir dil ile hayatını devam ettirmek zorunda kalan, fakat Türkçeyi de tam olarak öğrenemeyen Türk Çocuklarına Türkiye Türkçesinin öğretim programlarını hazırlaması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türkçenin özellikle yabancı dil olarak öğretilmesi dil öğretiminin kültür boyutuyla ilişkilendirilir. Diğer dillerin öğretim yöntemiyle karşılaştırmalar yapılır. Yabancılara Türkçe öğretiminin teorisi ve bu konudaki tartışmalar üzerinde durulur. Yabancılara Türkçe öğretimin Türkiyenin tanıtımına etkisi üzerinde durulur. Bu alanda yazılmış kitapların eleştirisi yapılır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türkçenin ana dil olarak ve yabancı dil olarak öğretimi arasındaki farklılıkları belirleyebileceklerdir.
- Dil öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımlarını tanımlayabilecek ve açıklayabileceklerdir.
- Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılabilecek yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımları belirleyebilecek, bunlarla ilgili programlar geliştirebilecek ve uygulayabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretimindeki gelişmeler | |
2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretimindeki gelişmeler | |
3 | Türkçenin ses özellikleri | |
4 | Türkçenin ses özellikleri | |
5 | Türkçenin ek özellikleri | |
6 | Türkçenin ek özellikleri | |
7 | Türkçede kelimeler | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Türkçede kelimeler | |
10 | Türkçede cümle | |
11 | Türkçede cümle | |
12 | Türkçe öğretim yöntemleri | |
13 | Türkçe öğretim yöntemleri | |
14 | Türkçe öğretim yöntemleri | |
15 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretimindeki gelişmeler | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 40 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 40 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|