Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türkçe Eğitiminin Problemleri ve Çıkış Yolları | TEB5113 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ali Fuat Arıcı |
Dersi Veren(ler) | Ali Fuat Arıcı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Türkçe öğretiminin güncel sorunlarının belirlenmesi ve bu sorunlara çözüm önerilerinin getirilmesi |
---|---|
Dersin İçeriği | Türkçe öğretiminin sorunlarının betimlenmesi ve bu sorunlara çözüm önerilerinin üretilmesi, Türkçenin bilim ve sanat dili olarak geliştirilmesine yönelik yürütülen çalışmalar, Türkçe öğretiminin birey ve toplum yaşantısındaki önemi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türkçe öğretiminin sorunalarının betimler ve bu sorunlara çözüm önerileri üretir
- Türkçenin bilim ve sanat dili olarak geliştirilmesine yönelik yürütülen çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
- Türkçe öğretiminin birey ve yaşamındaki önemini kavrar
- Dil bilinci ve duyarlılığını edinir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil öğretiminin temelleri | |
2 | Ana dilinin bireyin yaşamındaki önemi ve ana dili eğitimi | |
3 | Ana dili olarak Türkçe | |
4 | Türkçenin güncel sorunlarının betimlenmesi (Konuşma Dili Olarak) | |
5 | Türkçenin güncel sorunlarının betimlenmesi (Yazı Dili Olarak) | |
6 | Eğitim dili olarak Türkçe ve yabancı dille eğitim | |
7 | Türkçenin bilim dili olarak kullanılması | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve öğretmen yetiştirme | |
10 | Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve öğretmen yetiştirme | |
11 | Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve öğretmen yetiştirme | |
12 | Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve öğretmen yetiştirme | |
13 | Türkçe bilinci ve farkındalığı | |
14 | Türkçe bilinci ve farkındalığı | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 60 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 5 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|