Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım Çözümleme ve Uygulama | BSP3131 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet NUHOĞLU |
Dersi Veren(ler) | Mehmet NUHOĞLU |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Türk sanatındaki bitkisel, geometrik ya da soyut tasarımları, kompozisyonları tanıtarak bunlardan yararlanmak ve günümüzde yeni uygulama alanları oluşturabilmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Türk sanatındaki bitkisel, geometrik ya da soyut tasarımları, kompozisyonları tanımak, terminolojilerini bilmek Bu bezemelerin yapıldığı uygulama alanlarını öğrenmek Bunlardan yararlanarak yeni tasarım ve kompozisyonlar yapabilmek |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Klasik Türk sanatlarındaki bitkisel süslemeleri tanıyabilmek
- Geometrik ve diğer soyut süslemeleri tanıyabilmek
- Bu desenlerin uygulama alanlarını bilebilmek
- Günümüz sanat uygulamalarında bunlardan yararlanabilmek
- Kültürel miras bilincine sahip olabilmek
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk sanatındaki bitkisel, geometrik ya da soyut tasarımlar, kompozisyonlar, terminoloji bilgisi | |
2 | Bu tasarımların uygulama alanları | |
3 | Bu tasarımların ve kompozisyonların uygulama alanlarının tespiti-fotoğraflanması | |
4 | Bu tasarımların ve kompozisyonların uygulama alanlarının tespiti-fotoğraflanması | |
5 | Geometrik ya da soyut bir desenin çıktısının alınması ve eskize geçirilmesi | |
6 | Kareleme yoluyla büyütülüp bir tabloya aktarılması | |
7 | Desen çalışması | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara sınav | |
10 | Bitkisel bir desenin çıktısının alınması ve eskize geçirilmesi | |
11 | Kareleme yoluyla büyütülüp bir tabloya aktarılması | |
12 | Desen çalışması | |
13 | Desen çalışması | |
14 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi | |
15 | Genel değerlendirme | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|