Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Toplu Taşımada Hizmet KalitesiINS551537.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İnşaat Mühendisliği ABD Ulaştırma Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği ABD İnşaat Mühendisliği Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Akıllı Ulaşım Sistemleri Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği ABD Ulaştırma Doktora Programı
Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği ABD İnşaat Mühendisliği Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİnşaat Mühendisliği Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Güzin AKYILDIZ ALÇURA
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıToplu Taşıma Sistemlerinde sunulması gereken hizmet kalitesinin genel prensiplerini öğretmek
Dersin İçeriğiToplu taşımada hizmet planlaması Ulaştırma sistemlerinde hizmet kalitesi, performans ve yolcu memnuniyeti ölçütleri Hizmet kalitesi, performans ve yolcu memnuniyeti ölçümü için veri toplama yöntemleri Hizmet kalitesi, performans ve yolcu memnuniyeti analiz/ölçüm yöntemleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Vuchic V. R., 2015, Kent içi Toplu Ulaşım ve Yaşanabilir Şehirler, İstanbul Ulaşım A.Ş.
  • Pticina I., The Methodology of Data Collection About Public Transport Service Quality, The 11th International Conference Reliability and Statistics in Transportation and Communication, 2011.
  • Eboli L., Mazzulla G., A Service Quality experimental measure for public transport, European Transport \ Trasporti Europei n. 34 (2006): 42-53.
  • Eboli L., Mazzulla G., Service Quality Attributes Affecting Customer Satisfaction for Bus Transit, Journal of Public Transportation, Vol. 10, No. 3, 2007.
  • Yang X., Zhang D., An J., Liu H., Passengers’ Perception Based Public Transportation Service Quality Evaluating Methodology, The Sixth Advanced Forum on Transportation of Chin.
  • Beirão G., Cabral J. S., Enhancing service quality in public transport systems, WIT Transactions on The Built Environment, Volume 89, Pages 9, 2006.
  • Meghna Verma, Ashish Verma, Ajith P., Sneha Sindhe, Urban Bus Transport Service Quality And Sustainable Development: Understanding The Gaps, WCTR 2013, Selected Proceedings.
  • Randheer K., AL-Motawa A. A., Vijay. J P., Measuring Commuters’ Perception on Service Quality Using SERVQUAL in Public Transportation, International Journal of Marketing Studies Vol. 3, No. 1; February 2011.
  • Stelzer A., Englert F., Horold S., Mayas C., Improving service quality in public transportation systems using automated customer feedback, Transportation Research Part E 89 (2016) 259–271.
  • Chen C. 2008. “Investigating structural relationships between service quality, perceived value, satisfaction, and behavioral intentions for air passengers: Evidence from Taiwan”, Transportation Research Part A, 42(4), 709-717.
  • Zeithalm, V. A. 1988. “Consumer perception of price, quality and value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence”, Journal of Marketing, 52(3), 2-22.
  • Parasuraman A., Zeithaml V. A., Berry L. L. 1985. “A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research”, The Journal of Marketing, 49(4), 41-50.
  • Vuchic V. R., 1981, Urban Public Transportation-Systems and Technology, Englewood Cliffs, New Jersey, Prentice-Hall, Inc.
  • Vuchic V. R., 2005, Transportation For Livable Cities, USA, Center for Urban Policy Research.
  • Ceder, Avishai, 2007, Public Transit Planning and Operation-Theory, Modelling and Practice, Elsevier Ltd.
  • TCRP Report 100 – Transit Capacity and Quality of Service Manual 2nd Edition, Kittelson & Associates, Inc., et al., Transit Cooperative Research Program, Transportation Research Board, Washington, D.C., 2003.
  • TCRP Report 88 – A Guidebook for Developing Transit Performance-Measurement System, Kittelson & Associates, Inc., et al., Transit Cooperative Research Program, Transportation Research Board, Washington, D.C., 2003.
  • TCRP Report 47 – A Handbook for Measuring Customer Satisfaction and Service Quality, Morpace International, Inc., et al., Transit Cooperative Research Program, Transportation Research Board, Washington, D.C., 1999.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler ulaştırma sistemlerinde Hizmet Kalitesi, Performans ve Yolcu Memnuniyeti ölçütleri ile ilgili bilgi edinecektir. Öğrenciler veri toplama, Hizmet Kalitesi, Performans ve Yolcu Memnuniyeti ölçüm yöntemleri ile ilgili bilgi edinecektir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ulaştırma sistemlerinin tanımı ve sınıflandırılması, Toplu taşıma türleri Vuchic V. R., 2005, Transportation For Livable Cities, USA, Center for Urban Policy Research.
2Toplu taşımada hizmet planlamasıCeder, Avishai, 2007, Public Transit Planning and Operation-Theory, Modelling and Practice, Elsevier Ltd.
3Hizmet ve kalite kavramlarının tanımı, hizmet kalitesi ölçütleriParasuraman A., Zeithaml V. A., Berry L. L. 1985. “A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research”, The Journal of Marketing, 49(4), 41-50
4Ulaştırma sistemlerinde hizmet kalitesi, performans ve yolcu memnuniyeti ölçütleriTCRP Report 100 – Transit Capacity and Quality of Service Manual 2nd Edition, Kittelson & Associates, Inc., et al., Transit Cooperative Research Program, Transportation Research Board, Washington, D.C., 2003.
5Otobüsle taşımacılıkta kalite ve performans ölçütleriTCRP Report 88 – A Guidebook for Developing Transit Performance-Measurement System, Kittelson & Associates, Inc., et al., Transit Cooperative Research Program, Transportation Research Board, Washington, D.C., 2003.
6Raylı sistemlerde kalite ve performans ölçütleriTCRP Report 100 – Transit Capacity and Quality of Service Manual 2nd Edition, Kittelson & Associates, Inc., et al., Transit Cooperative Research Program, Transportation Research Board, Washington, D.C., 2003.
7Denizyolu sistemlerinde kalite ve performans ölçütleriTCRP Report 100 – Transit Capacity and Quality of Service Manual 2nd Edition, Kittelson & Associates, Inc., et al., Transit Cooperative Research Program, Transportation Research Board, Washington, D.C., 2003.
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Havayolu sistemlerinde kalite ve performans ölçütleriChen C. 2008. “Investigating structural relationships between service quality, perceived value, satisfaction, and behavioral intentions for air passengers: Evidence from Taiwan”, Transportation Research Part A, 42(4), 709-717.
10İstasyonlarda kalite ve performans ölçütleriTCRP Report 88 – A Guidebook for Developing Transit Performance-Measurement System, Kittelson & Associates, Inc., et al., Transit Cooperative Research Program, Transportation Research Board, Washington, D.C., 2003.
11Hizmet kalitesi, performans ve yolcu memnuniyeti ölçümü için veri toplama yöntemleriCeder, Avishai, 2007, Public Transit Planning and Operation-Theory, Modelling and Practice, Elsevier Ltd.
12Hizmet kalitesi, performans ve yolcu memnuniyeti analiz/ölçüm yöntemleriRandheer K., AL-Motawa A. A., Vijay. J P., Measuring Commuters’ Perception on Service Quality Using SERVQUAL in Public Transportation, International Journal of Marketing Studies Vol. 3, No. 1; February 2011.
13Ödev sunumları
14Ödev sunumları
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri110
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması125
Sınıf Dışı Ders Çalışması136
Derse Özgü Staj
Ödev415
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok