Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İşveren MarkasıISL521937.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İşletme ABD İnsan Kaynakları Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
Seçmeli @ İşletme ABD İnsan Kaynakları Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİşletme Bölümü
Dersin KoordinatörüEmel Esen
Dersi Veren(ler)Emel Esen
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıFirmaların işveren olarak itibarlarına ve marka değerlerine dikkat çekilmesi ve bu itibarın, öğrencilerin firmalara olan bakışını farklılaştırması ve nitelikli işgücünün cezbedilmesi konusunda, ilgili taraflara yön vermesi sağlanacaktır. Amaç doğrultusunda, marka, itibar, işveren markalaşma süreci, marka konumlandırılması, markalaşma sürecinde insan kaynaklarının ve örgüt kültürünün rolü, faydaları ve uygulama örnekleri ele alınacaktır.
Dersin İçeriği
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • • Barrow, S., & Mosley, R. (2011). The employer brand: Bringing the best of brand management to people at work. John Wiley & Sons.
  • • Rosethorn, H. (2009). The employer brand: keeping faith with the deal. Gower Publishing, Ltd..
  • • Türker Baş (2011). İşveren markası: yüksek nitelikli çalışanları çekmenin ve elde tutmanın anahtarı. Optimist Yayınları.
  • • Elif Yolbulan Okan, Ayşe Begüm Ökten (2015). Şimdi İşveren Markası Zamanı, Türkmen Kitabevi.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

    Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

    PÇ-1
    PÇ-2
    PÇ-3
    PÇ-4
    PÇ-5
    PÇ-6
    PÇ-7
    PÇ-8
    PÇ-9
    PÇ-10

    Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

    HaftaKonularÖn Hazırlık
    1• İşveren Markası Kavramı ve Teorik Altyapısı• Türker Baş (2011). İşveren markası: yüksek nitelikli çalışanları çekmenin ve elde tutmanın anahtarı. Optimist Yayınları.
    2• İşveren Markası ve Ticari Marka ilişkisi• Türker Baş (2011). İşveren markası: yüksek nitelikli çalışanları çekmenin ve elde tutmanın anahtarı. Optimist Yayınları.
    3• İşveren Markası ve Kurumsal İtibar• Barrow, S., & Mosley, R. (2011). The employer brand: Bringing the best of brand management to people at work. John Wiley & Sons.
    4• İşveren Markası Ölçümü Üzerine Çalışmalar• Barrow, S., & Mosley, R. (2011). The employer brand: Bringing the best of brand management to people at work. John Wiley & Sons.
    5• İşveren Markası ve İşveren Çekiciliği• Barrow, S., & Mosley, R. (2011). The employer brand: Bringing the best of brand management to people at work. John Wiley & Sons.
    6• İşveren Markası ve İş Arama Davranışı• Rosethorn, H. (2009). The employer brand: keeping faith with the deal. Gower Publishing, Ltd.. • Elif Yolbulan Okan, Ayşe Begüm Ökten (2015). Şimdi İşveren Markası Zamanı, Türkmen Kitabevi.
    7• İşveren Markası ve Sosyal Medya• Rosethorn, H. (2009). The employer brand: keeping faith with the deal. Gower Publishing, Ltd.. • Elif Yolbulan Okan, Ayşe Begüm Ökten (2015). Şimdi İşveren Markası Zamanı, Türkmen Kitabevi.
    8Ara Sınav 1
    9•Vize Haftası
    10•İşveren Markası ve İşgören Devir Hızı • Rosethorn, H. (2009). The employer brand: keeping faith with the deal. Gower Publishing, Ltd.. • Elif Yolbulan Okan, Ayşe Begüm Ökten (2015). Şimdi İşveren Markası Zamanı, Türkmen Kitabevi.
    11• İşveren Markası Uygulama ÖrnekleriÖğrencilerin İkincil Veriler Üzerinden Yaptıkları Araştırmalar
    12• İşveren Markası Uygulama ÖrnekleriÖğrencilerin İkincil Veriler Üzerinden Yaptıkları Araştırmalar
    13• İşveren Markası Uygulama ÖrnekleriÖğrencilerin İkincil Veriler Üzerinden Yaptıkları Araştırmalar
    14• İşveren Markası Uygulama ÖrnekleriÖğrencilerin İkincil Veriler Üzerinden Yaptıkları Araştırmalar
    15• İşveren Markası Uygulama ÖrnekleriÖğrencilerin İkincil Veriler Üzerinden Yaptıkları Araştırmalar
    16Final

    Değerlendirme Sistemi

    EtkinliklerSayıKatkı Payı
    Devam/Katılım
    Laboratuar
    Uygulama
    Arazi Çalışması
    Derse Özgü Staj
    Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
    Ödev
    Sunum/Jüri
    Projeler130
    Seminer/Workshop
    Ara Sınavlar130
    Final140
    Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
    Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
    TOPLAM100

    AKTS İşyükü Tablosu

    EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
    Ders Saati143
    Laboratuar
    Uygulama15
    Arazi Çalışması
    Sınıf Dışı Ders Çalışması149
    Derse Özgü Staj
    Ödev
    Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
    Projeler120
    Sunum / Seminer120
    Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
    Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
    Toplam İşyükü :
    Toplam İşyükü / 30(s) :
    AKTS Kredisi :
    Diğer NotlarDers ve Ödevler ile İlgili Bilgiler • Öğrencilerin derse devamı ve katılımı başarı değerlemesinde etkili olup, değerlemede 1. ödev notunun %30’u, 2. ödev notunun %30’u ve final notunun %40’ı dikkate alınmaktadır. • Öğrenciler hazırlayacakları ödevlerde, kaynak ve dipnot kullanımına dikkat etmeli, araştırdıkları konuyla ilgili olarak son yılların makale, bildiri ve kitapları taramalıdır. Akademik olmayan yayınlar kabul edilmemektedir. • Ödevler hazırlanırken, Sosyal Bilimler Enstitüsünün tez yazım kılavuzu dikkate alınmalıdır. • Ödev teslimleri, final gününden önceki hafta yapılmalıdır. • Ödev ile ilgili olarak, sunum planı ve içeriği, sunumdan 1 hafta önce mutlaka dersin hocasına gösterilmelidir.