Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Pazarlama AraştırmasıISL615737.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİşletme Bölümü
Dersin KoordinatörüTuğçe Ozansoy Çadırcı
Dersi Veren(ler)Tuğçe Ozansoy Çadırcı
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, doktora öğrencilerine pazarlama araştırmasının teorik temellerini, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini, ileri düzey veri analiz tekniklerini (örneğin faktör analizi, regresyon, ANOVA/MANOVA, yapısal eşitlik modellemesi) öğretmek ve bilimsel araştırma tasarlama, yürütme ve yorumlama yetkinliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders, pazarlama araştırmasının temel kavramları ile başlar; araştırma süreci, problem tanımı, hipotez geliştirme, örnekleme yöntemleri, veri toplama araçları (anket, görüşme, gözlem), veri hazırlama ve temizleme gibi konular ele alınır. Dersin ikinci bölümünde ise faktör analizi, regresyon, kümeleme analizi, ANOVA/MANOVA, yapısal eşitlik modellemesi (CB-SEM ve PLS-SEM) gibi ileri düzey istatistiksel tekniklere odaklanılır. Ders, öğrencilerin bireysel araştırma önerilerini geliştirerek bilimsel bir sunumla tamamlamasını hedefler.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2019). Multivariate Data Analysis (8th ed.). Cengage Learning.
  • Malhotra, N. K. (2019). Marketing Research: An Applied Orientation (7th ed.). Pearson.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. İleri düzey karma yöntemli (nicel + nitel) pazarlama araştırma tasarımları kurar ve her bir araştırma sorusu için uygun analitik stratejileri seçer;
  2. Güncel istatistiksel modelleri, makine öğrenimi yaklaşımlarını ve derin nitel içerik analizini eleştirel biçimde uygulayarak çok boyutlu pazarlama verilerini yorumlar;
  3. Mevcut literatürdeki teorik boşlukları saptayıp özgün araştırma soruları geliştirir ve bunları disiplinlerarası çerçevelerle ilişkilendirir;
  4. Araştırma etiği, veri gizliliği ve açık bilim ilkelerini gözeterek sorumlu veri toplama, yönetme ve raporlama protokolleri tasarlar
  5. Elde ettiği bulguları kuramsal, yönetsel ve toplumsal düzeylerde tartışarak yayınlanabilir bilimsel makaleler üretir ve uluslararası akademik toplulukla paylaşır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-154555
PÇ-244545
PÇ-311355
PÇ-444455
PÇ-555555
PÇ-644555
PÇ-755545
PÇ-854455
PÇ-934544
PÇ-1055555

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama araştırmalarına girişMarketing Research: An Applied Orientation
2Kantitatif ve kalitatif araştırma prosedürleriMarketing Research: An Applied Orientation
3Deneysel serimlerMarketing Research: An Applied Orientation
4Ön veri analizi/ Veri temizlemeMultivariate Data Analysis
5Araştırma Önerisi Sunumu 1
6Faktör analiziMultivariate Data Analysis
7Kümeleme analiziMultivariate Data Analysis
8Ara Sınav 1
9Regresyon analiziMultivariate Data Analysis
10Fark testleriMultivariate Data Analysis
11Varyans analiziMultivariate Data Analysis
12Çok değişkenli varyans analiziMultivariate Data Analysis
13Yapısal eşitlik modellemesi (SB-SEM)Multivariate Data Analysis
14Yapısal eşitlik modellemesi (PLS-SEM)Multivariate Data Analysis
15Araştırma önerisi final sunumu
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği130
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler130
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması145
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği150
Projeler150
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok