Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri Bilimsel Programlama | MTM5200 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği ABD Matematik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Matematik Mühendisliği ABD Matematik Mühendisliği Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Birol Aslanyürek |
Dersi Veren(ler) | Birol Aslanyürek |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bilimsel hesaplama yapabilecek yazılımları kullanmayı öğrenmek ve bunlarla ileri seviyede yazılım geliştirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilimsel programlamaya giriş, Matlab, Mathematica, Maple gibi yazılımların temel özellikleri, temel hesaplamalar, sentaks, temel giriş-çıkış fonksiyonları, mantık ve akış kontrolü, vektörler ve matrisler, matris işlemleri, gömülü fonksiyonlar, kullanıcı tanımlı fonksiyonlar, özel fonsiyonlar, grafiksel Kullanıcı Arayüzü, Grafikler (2D/3D çizim, grafik nesne tutamaçları, yayın kalitesinde grafikler, animasyonlar), temel Kalkülüs işlemleri, kompleks sayılar, polinomlar, interpolasyon, Fourier serisi ve hızlı Fourier dönüşümü, Nümerik Lineer Cebir, dosya işlemleri (veri alma/verme), tablolarla iletişim, kod optimizasyonu, sembolik hesaplamalar lineer olmayan denklem sistemleri, nümerik optimizasyon paralel hesaplama, paralel veri işleme, adi ve kısmi diferansiyel denklemler, nesneye yönelik programlama, hata ayıklama |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bilimsel hesaplama yapabilmek için gerekli altyapıyı edinirler.
- Matematiksel yöntemleri kullanarak pratik bir şekilde yazılım geliştirirler.
- Sayısal ve sembolik hesap yapabilen programlar hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olurlar.
- Matematiksel algoritmalar için optimize edilmiş kodlar yazabilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel programlamaya giriş, Matlab, Mathematica, Maple gibi yazılımların temel özellikleri | |
2 | Temel hesaplamalar, sentaks, operatörler, vektörler ve matrisler, matris işlemleri | |
3 | Çok boyutlu diziler, M-files, temel giriş-çıkış fonksiyonları, mantık ve akış kontrolü | |
4 | Gömülü fonksiyonlar, Veri tipleri (nümerik diziler, hücreler, yapılar vs), kullanıcı tanımlı fonksiyonlar | |
5 | Kullanıcı tanımlı fonksiyonlar, Grafikler (2D/3D çizim, grafik nesne tutamaçları, yayın kalitesinde grafikler, animasyonlar) | |
6 | Sembolik hesaplamalar, Temel Kalkülüs İşlemleri (Limit, Türev, İntegral, Taylor Serisi, vb.) | |
7 | Sembolik hesaplamalar (devam), denklem çözme, Laplace Dönüşümü, kompleks sayılar | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Nümerik Lineer Cebir (yoğun ve seyrek matrisler, direkt çözücüler ve matris ayrıştırmaları, aşırı tanımlı (overdetermined) ve eksik tanımlı (underdetermined) lineer sistemler, iteratif çözücüler) | |
10 | Nümerik Lineer Cebir (devam, )En küçük kareler yaklaşımı | |
11 | Kod optimizasyonu (vektörleştirme, bellek yönetimi) | |
12 | Adi ve kısmi diferansiyel denklemler | |
13 | Toolboxlar, lineer olmayan denklem sistemleri, Proje sunumları | |
14 | Proje sunumları | |
15 | Proje sunumları | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 25 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|