Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bütüncül Planlamada Alternatif Bakışlar | SBP6601 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Şehir Planlama Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Cenk Hamamcioğlu |
Dersi Veren(ler) | Zekiye Yenen |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Planlamada söz sahibi olanlarla iklim değişikliği, doğal afetler (deprem, sel vb.), plansız otonom (yatırım) kararlarının gündeme gelmesi ve risk yönetimi koşullarında yerleşmelerde coğrafi özelliklere bağlı ortaya çıkması öngörülen (olası) farklılaşmaları tartışmak, bu bağlamda; bütünlük ve kalkınmada katalizör görev üstlenen farklı ekonomik işlevler ve altyapı yatırımları temelli olarak alternatif bakış açılarının, yöntemlerin tanıtılması, bu yönde bilgi birikimi sağlanması, çok faktörlü, esnek yaklaşım geliştirme yaklaşımının denenmesidir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dersin kurgulanmasında planlamada coğrafya ve işlev içerikli bütüncül yaklaşımları içeren alternatif bakış açılarının ihmal edildiği kabulü ile hareket edilmiştir. Giderek artan afet ve iklim değişikliği etkilerine karşı geliştirilmekte olan uyum (adaptation) ve mücadele (mitigation) süreci, planlama açısından, günümüz yerleşmelerinin içinde bulundukları farklı ekolojik - ekonomik sistemler ve coğrafi çevreler ile birarada, değişen dünyaya ayak uyduracak alternatif bütüncül bakış açılarıyla değerlendirilmeyi gerektirmektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Planlama hiyerarşisi ve idari sorunlar hakkında bilgilenme, tartışma ve eleştirel bakışın geliştirilmesi.
- İklim krizi, doğal afetler ve otonom kararlar bağlamında bütüncül planlamanın öneminin anlaşılması.
- Risklere yönelik alternatif bakış açıları hakkında bilgilenmenin ve fikir geliştirmenin sağlanması.
- Farklı ekonomik işlevler ve altyapı yatırımları temelli olarak alternatif bakış açıları ve yöntemleri hakkında bilgi birikiminin oluşturulması.
- Değişen dünyaya ayak uyduracak farklı coğrafya ve farklı işlevler içerikli bütüncül, çok faktörlü ve esnek düşünce biçimi, yaklaşım becerisinin geliştirilmesi.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | - | - | 4 | 4 | 4 |
PÇ-4 | - | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-8 | - | - | 4 | 4 | 4 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | - | - | - | - | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin Tanıtımı – kapsam, ders programının içeriği ve işleniş biçiminin açıklanması Dersin Temel Kavramları – iklim değişikliği, bütüncül planlama | |
2 | Bütüncül Planlama, Planlamada Hiyerarşisi ve İdaresinde Sorunlar | |
3 | Farklı coğrafya, işlev veya doğal afetler/riskler temelli konular ve planlama ile ilişkisi | |
4 | Farklı coğrafya, işlev veya doğal afetler/riskler temelli konular ve planlama ile ilişkisi | |
5 | Farklı coğrafya, işlev veya doğal afetler/riskler temelli konular ve planlama ile ilişkisi | |
6 | Farklı coğrafya, işlev veya doğal afetler/riskler temelli konular ve planlama ile ilişkisi | |
7 | Farklı coğrafya, işlev veya doğal afetler/riskler temelli konular ve planlama ile ilişkisi | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Farklı coğrafya, işlev veya doğal afetler/riskler temelli konular ve planlama ile ilişkisi | |
10 | Farklı coğrafya, işlev veya doğal afetler/riskler temelli konular ve planlama ile ilişkisi | |
11 | Farklı coğrafya, işlev veya doğal afetler/riskler temelli konular ve planlama ile ilişkisi | |
12 | Farklı coğrafya, işlev veya doğal afetler/riskler temelli konular ve planlama ile ilişkisi | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 35 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 45 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|