Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Log-Doğrusal Modeller | IST5126 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İstatistik ABD İstatistik Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ İstatistik ABD İstatistik Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İstatistik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Filiz Karaman |
Dersi Veren(ler) | Filiz Karaman |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Log-doğrusal modeller konusunda öğrencilere yükseklisans seviyesinde bilgi vermek ve log-doğrusal model kurmayı ve yorumlamayı öğretmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Log-doğrusal modeller oluşturmak. İki boyutlu çapraz tablolar için log-doğrusal modeller oluşturmak. Model uygunluğunu ölçme. Nicel basamaklı faktörler için modeller oluşturmak. Log-doğrusal modellere matris yaklaşımı. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler log-doğrusal model kurmayı öğrenecekler.
- Öğrenciler log-doğrusal modellerin matris gösterimini öğrenecekler.
- Öğrenciler farklı verilerle analiz yapmayı öğrenecekler.
- Öğrenciler amaca uygun log-doğrusal model kurmayı öğrenecekler.
- Öğrenciler log-doğrusal model kullanarak yorum yapmayı öğrenecekler
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Log-doğrusal modellere giriş | |
2 | Bağımsız binomlar. | |
3 | İki boyutlu çapraz tablolar için en yüksek olabilirlik teorisi | |
4 | İki boyutlu çapraz tablolar için log-doğrusal modeller | |
5 | Simpson’s paradoks | |
6 | Model uygunluğunu ölçme | |
7 | Grafiksel modeller | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Nicel Basamaklı Faktörler için Modeller | |
11 | Sabit ve Rassal sıfırlar | |
12 | Log-doğrusal Modellere Matris yaklaşımı | |
13 | Log-doğrusal Modeller için En Yüksek Olabilirlik Teorisi | |
14 | Çözümlü örnekler | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 15 | |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|