Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Seminer | BLM2051 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Yunus Emre Selçuk |
Dersi Veren(ler) | M. Fatih Amasyalı, Yunus Emre Selçuk, Furkan Çakmak |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, bilimsel araştırma yapma ve topluluk önünde konuşabilme yeteneklerini geliştirmek. Öğrencilere yaşam boyu öğrenme, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilinçlendirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğrencilerin Bilgisayar Mühendisliği Alanında, Eğitimlerine Katkı Sağlayacakları Bir Konuda Literatür Çalışması Yapması; Araştırma Yapması; Veri Toparlayarak Bunları Yorumlayabilmesi; Sonuçlarını Raporlayabilmesi; Topluluk Önünde Sunum Yapabilmesi. Yaşam boyu öğrenme; Girişimcilik; Sürdürülebilir kalkınma; |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, bir konuda akademik araştırma yapabileceklerdir.
- Öğrenciler araştırmalarını analiz edebilecek ve yorumlayabileceklerdir.
- Öğrenciler araştırmalarını rapor ve sunum olarak hazırlayabileceklerdir.
- Öğrenciler topluluk önünde konuşabilme, anlatabilme ve bilgilerini paylaşabilme yetisi kazanabileceklerdir.
- Öğrenciler yazılı ve sözlü sunum becerilerini geliştirebileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | 5 | 5 | - | 5 | - |
PÇ-23 | 5 | - | - | 5 | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | 5 | - | - | 5 | - |
PÇ-28 | 5 | - | - | 5 | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Rapor hazırlama ve yazım kuralları. Sunum teknikleri. | |
3 | Girişimcilik | |
4 | Sürdürülebilir kalkınma | |
5 | Hayat boyu öğrenme | |
6 | Sunumlar | |
7 | Sunumlar | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Sunumlar | |
10 | Sunumlar | |
11 | Sunumlar | |
12 | Sunumlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Sunumlar | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 1 | 80 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 1 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 0 | 0 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 0 | 0 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|