Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Taşınmaz Geliştirme Uygulaması | HRT4642 | 2 | 4 | 1 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Harita Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | HÜLYA DEMİR |
Dersi Veren(ler) | HÜLYA DEMİR |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Mesleki yasal ve ekonomik kısıtlar çerçevesinde takım çalışması yapma becerilerini bir tasarım problemini çözme esnasında geliştirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Taşınmaz Değerleme, Taşınmaz Hukuku ve Kadastro, Kentsel Toprak Düzenlemesi, CBS, Kartografya 2, İstatistik derslerinde oluşturulan kuramsal altyapıdan yararlanılarak; hangi taşınmaz projesinin geliştirileceğinin tespiti, yer seçimi analizi ve gerekli verilerin toplanması, proje maliyeti, nakit akışı ve karlılık hesapları ile geliştirilen projenin elden çıkarma süresinin belirlenmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, bir taşınmaz geliştirme projesi yapabilir.(PÇ6)
- Öğrenciler, takım çalışmalarına hızlıca uyum sağlar.(PÇ14)
- Öğrenciler, o zamana kadar edinmiş oldukları teknik ve yasal mesleki birikimi bir taşınmaz projesi tasarımında kullanır.(PÇ6)
- Öğrenciler, taşınmaz geliştirme için gerekli güncel bilgiye erişebilme becerisi kazanır. (PÇ6)
- Öğrenciler, sunum yapabilme becerisi kazanır.(PÇ20)
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | 4 | - | 4 | 5 | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | 4 | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | 4 |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje föylerinin dağıtılması, dönem boyunca izlenecek ders planı ve proje içeriğinin tanıtımı, çalışma gruplarının belirlenmesi, disiplinler arası çalışma-takım çalışması ile ilgili bilgi aktarımı. | |
2 | Taşınmaz geliştirme nedir? Hangi taşınmaz projesinin geliştirileceğine nasıl karar verilir? Karar aşamasında kullanılacak ölçütler nelerdir? Bu ölçütler ile ilgili hangi verilere gereksinim duyulur? Bu veriler hangi kurumlardan elde edilir? Analiz aşamasında bugüne kadar öğrenilmiş hangi teorik bilgilerden yararlanılır? | |
3 | Belirlenen projenin amaç, hedef, konu, kapsam ve yöntemi ile birlikte güçlü, zayıf, fırsat ve tehditlerinin belirlenmesi, zayıf yönler ve tehditlere karşı alacakları önlemlerin tespiti. | |
4 | Projenin gerçekleştirileceği parselin ya da parsellerin seçme: Analiz ölçütlerinin belirlenmesi, ilgili verilerin toplanması, analiz ve seçim. Tevhit (birleştirme) gereksiniminin belirlenmesi. | |
5 | Projenin gerçekleştirileceği parsel ya da parsellerin karşılaştırma yöntemine göre değerinin belirlenmesi. Tevhit yapılmış ise ayrıca tevhit maliyetinin belirlenmesi. | |
6 | Sözlü sunum, değerlendiricilerin yorumları, izleyicilerin katkıları (ARA TESLİM) | |
7 | Sözlü sunum, değerlendiricilerin yorumları, izleyicilerin katkıları (ARA TESLİM) | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Maliyet yöntemi kullanılarak oluşan inşaat maliyetlerinin çıkarılması. | |
10 | Iskonto oranının belirlenmesi. Projeden gelecek yıllarda elde edilecek yıllık brüt gelirler ile proje için yapılması olası yıllık işletme giderlerinin benzer proje verileri esas alınarak tahmini. | |
11 | İskontolu nakit akış yöntemi kullanılarak tasarlanan projenin karlılık analizinin yapılması. Net bugünkü değer, iç verim oranı, fayda/maliyet oranı ve geri ödeme süresinin hesabı. | |
12 | Sözlü sunum ve sonuçlar ile ilgili tartışmalar. | |
13 | Sözlü sunum ve sonuçlar ile ilgili tartışmalar. | |
14 | Eksiklerin tamamlanması ve tasarım dosyasının teslimi. | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 40 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 1 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|