Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Ayırma İşlemleri | KMM3502 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı Zorunlu @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Kimya Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Semra Kırboğa Okumuş |
Dersi Veren(ler) | Semra Kırboğa Okumuş, H. İrem Özgündüz |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Kimya mühendisliğinde ayırma proseslerinin öneminin kavratılarak buharlaştırıcı, distilasyon ve ekstaksiyon proseslerinin tasarımlarının öğretilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Buharlaştırma ve Buharlaştırıcı Tasarımı/ Kesikli Destilasyon, Sürekli Destilasyon/ İki Bileşenli Sistemlerde Distilasyon/ Çok Bileşenli Sistemlerde Distilasyon/ Ekstraktif Distilasyon, Azeotropik Distilasyon/ Sıvı-Sıvı Ekstraksiyonu ve Katı-Sıvı Ekstraksiyonu. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Ayırma işlemlerinin kimya mühendisliğinde önemini kavrayabilme.
- Buharlaştırma, distilasyon, sıvı-sıvı ekstraksiyon ve katı-sıvı ekstraksiyon gibi farklı ayırma proseslerini öğrenme.
- İkili sistemler için grafiksel hesaplama yöntemlerinden McCabe- Thiele diyagramı, Ponchon-Savarit diyagramı ve üçgensel diyagramı öğrenme.
- Buharlaştırma, distilasyon ve ekstraksiyon tasarımı sırasında kütle ve enerji denkliklerinin kurabilme becerisi.
- Kimya mühendisliğinde ayırma işlemleri problemlerini analiz edebilme becerisi.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | - | - |
PÇ-3 | 5 | 5 | 5 | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | 5 | 5 |
PÇ-5 | - | - | - | 4 | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | 3 |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ayırma İşlemlerine Giriş, Buharlaştırıcı Yardımcı Elemanları | Önerilen kaynaklar |
2 | Buharlaştırıcı Tipleri, Tek Tesirli Buharlaştırıcı Tasarımı | Önerilen kaynaklar |
3 | Çok tesirli Buharlaştırıcır Tasarımı | Önerilen kaynaklar |
4 | Çok Tesirli Buharlaştırıcı Tasarımı, Buhar Sıkıştırmalı Buharlaştırıcılar | Önerilen kaynaklar |
5 | Kesikli ve Flash Distilasyon, Sürekli Distilasyon, Mccabe-Thiele Yöntemi | Önerilen kaynaklar |
6 | Tüm Riflaks, Minimum Riflaks ve Raf Verimliliği | Önerilen kaynaklar |
7 | İki Bileşenli Distilasyonda Ponchon-Savarit Yöntemi | Önerilen kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Çok Bileşenli Distilasyonda Denge Bağıntıları, Kabarcık ve Çiğ Noktası Hesabı | Önerilen kaynaklar |
10 | Çok Bileşenli Tasarımda Kestirim Yöntemleri | Önerilen kaynaklar |
11 | Ekstraktif Distilasyon, Azeotropik Distilasyon | Önerilen kaynaklar |
12 | Sıvı-Sıvı Ekstraksiyonu | Önerilen kaynaklar |
13 | Ara Sınav 2 | Önerilen kaynaklar |
14 | Katı-Sıvı Ekstraksiyonu | Önerilen kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 13 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 9 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|