Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eleştirel Okuma | TDE4318 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Alparslan Oymak |
Dersi Veren(ler) | Alparslan Oymak, Ali Yıldız, Didem Ardali Büyükarman, Banu Öztürk |
Asistan(lar)ı | Esengül Sağlam Can |
Dersin Amacı | Edebî metinleri yöntemli okuma, eleştirme ve analiz etme yanında yaratıcı okuma gerçekleştirme becerisi kazanılması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Farklı türlerdeki edebî metinlerin kuramsal yaklaşımlara dayanarak okunması, eleştiri yöntemlerinin uygulanması, metne göre eleştirel yaklaşım geliştirilmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Her türlü metne ve olaya eleştirel bakma alışkanlığı kazanmak.
- Edebî metni oluşturan dilin sistemini analiz etmek.
- Metinlerin iletişimsel yönünü analiz etme becerisi kazanmak.
- Metinleri yorumlama ve yorum sınırlarını belirleme becerisi kazanmak.
- Metinleri analiz etme becerisi kazanmak.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | 5 | 5 | - | 5 | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | 5 | 5 | - | - |
PÇ-6 | - | 5 | 5 | 5 | - |
PÇ-7 | 5 | 5 | - | - | 5 |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okuma Türleri: 1.Yalın (saf/özel) okuma 2. Eleştirel okuma | Konuyla ilgili metin okuma |
2 | Metni tanıma: Metin tipleri, metin türleri, metnin tonu | Seçilen metinleri okuma |
3 | Bildirişim nesnesi olarak metin: Yazar-metin-okur üçgeni | Konuyla ilgili metin okuma |
4 | Metnin bağlamı: Yazar (biyografi)-dönem( tarih, kültür, ideoloji, çağın ruhu vb.) | Konuyla ilgili kavramları araştırma: Bağlam (contexte), biyografi, ideoloji. |
5 | Okuma uygulamaları | Seçilen metinleri okuma |
6 | Yazardan hareketle okuma | Konuyla ilgili metin okuma |
7 | Metnin dilsel oluşumu: dilin fonksiyonları | Konuyla ilgili metin okuma |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Metnin göndergeleri: Gerçek etkisi | Konuyla ilgili metin okuma |
10 | Metni içinden okuma | Konuyla ilgili metin okuma |
11 | Eleştiri, açımlama, yorum (üstmetinler) | Konuyla ilgili metin okuma |
12 | Okur ve alımlama | Konuyla ilgili metin okuma |
13 | Okur ve yorum | Konuyla ilgili metin okuma |
14 | Metin ve yönlendirme | Konuyla ilgili metin okuma |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|