Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Tarihi | EGT2030 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Gündüz |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Gündüz, Selim Hilmi Özkan |
Asistan(lar)ı | Büşra Tombak İlhan |
Dersin Amacı | Geçmişten günümüze kadar türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformlarları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır |
---|---|
Dersin İçeriği | Eski Türk Devletleri'nde eğitim, medreseler, sıbyan mektepleri, enderun mektebi, Osmanlı Devleti'nde eğitimde yenileşme hareketleri, modern Türkiye'de eğitimde gelişmeler, Türk eğitimine yön veren önemli şahsiyetler ve onların eğitim ile ilgili görüşleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB/RPD mesleki yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. • Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar (BİLGİ) • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir (BİLGİ). • Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır (BİLGİ) • Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır (BECERİ). • Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir (BECERİ). • Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir (ALANA ÖZGÜ YETKİNLİK). TYYÇ’deki aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. • B1.2. Öğretim sürecini çevresel şartları, maliyeti ve zamanı dikkate alarak planlar. • B1.3. Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve sosyokültürel özelliklerini dikkate alarak esnek öğretim planları hazırlar. • B2.1. Sağlıklı, güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler. • B2.7. Öğrencilerin milli ve manevi değerleri içselleştirmesine karkıda bulunacak öğrenme ortamları oluşturur. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, grup çalışması yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav, final sınavı, ders içi etkinliklere katılım ve ödev uygulanmaktadır. Ödev olarak öğrencilerden ders ile ilgili belirlenen bir konuda araştırma yaparak sınıf içerisinde sunmaları istenir (Örn. Eğitim tarihinde önemli olan okulların gözlemi ve sunumu, eğitim tarihinde önemli olayların sunumu ve anlatımı, vb.) |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türk eğitim tarihinin gelişim evrelerini bilir.
- Günümüz Türk eğitiminin geldiği seviyeyi değerlendirir.
- Geçmiş eğitim sistemleriyle günümüz eğitim sistemini karşılaştırır.
- Türk eğitim tarihinde öne çıkan eğitimcileri ve onların eğitim görüşlerini kavrar.
- Modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü yorumlar.
- Türk eğitim tarihindeki önemli eğitim reformlarını bilir.
- İlköğretim ve orta öğretimdeki gelişmeleri değerlendirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eski Türk Devletleri'nde eğitim. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Türklerin İslamiyet'i kabulü ve medreseler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Osmanlı devletinde ilk ve orta öğretim kurumları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Enderun mektebi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Osmanlı devletinde eğitimde modernleşme. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Osmanlı döneminde yetişen önemli eğitimciler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitim. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Atatürk ve eğitim. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitiminde yenilikler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Yabancı uzman raporları; eğitim şuraları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | İlköğretim ve orta öğretimdeki gelişmeler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Dünden bugüne Türkiye’de öğretmen yetiştirme. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Günümüz Türkiyesinde eğitim: bazı tarihi tespitler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|