Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Tarihi | EGT1070 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Gündüz, Selim Hilmi Özkan |
Asistan(lar)ı | Büşra Tombak İlhan |
Dersin Amacı | Geçmişten günümüze kadar türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformlarları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır |
---|---|
Dersin İçeriği | Türk eğitim tarihinin konusu, yöntemi ve kaynakları; ilk Türk devletlerinde eğitim; ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim; Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beyliklerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi; 13-18. yüzyıllarda Osmanlı coğrafyası dışındaki Türk devletlerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde Tanzimat’a kadar eğitimde yenileşme hareketleri; Tanzimat’tan Cumhuriyete modern eğitim sisteminin kuruluşu; geleneksel eğitimin yeniden düzenlenmesi; 19-20. yüzyıllarda Avrasya’daki diğer Türk devlet ve topluluklarında eğitim; millî mücadele döneminde eğitim; Türkiye Cumhuriyeti’nde eğitim: Türkiye eğitim sisteminin temelleri, yapısı, kuruluşu ve gelişimi; başlangıcından bugüne öğretmen yetiştirme süreci; 21. yüzyılda Türk dünyasında eğitim; ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türk eğitim tarihinin gelişim evrelerini ve Türk eğitim tarihindeki önemli eğitim reformlarını bilir.
- Günümüz Türk eğitiminin geldiği seviyeyi değerlendirir.
- Türk eğitim tarihinde öne çıkan eğitimcileri ve onların eğitim görüşlerini kavrar.
- Modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü yorumlar.
- İlköğretim ve orta öğretimdeki gelişmeleri değerlendirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 |
PÇ-2 | 1 | 3 | 4 | 2 | 2 |
PÇ-3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 |
PÇ-4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 |
PÇ-5 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 |
PÇ-6 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
PÇ-7 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 |
PÇ-8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
PÇ-9 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 |
PÇ-10 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eski Türk Devletleri'nde eğitim. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Türklerin İslamiyet'i kabulü ve medreseler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Osmanlı devletinde ilk ve orta öğretim kurumları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Enderun mektebi. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Osmanlı devletinde eğitimde modernleşme. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Osmanlı döneminde yetişen önemli eğitimciler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitim. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Atatürk ve eğitim. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitiminde yenilikler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Yabancı uzman raporları; eğitim şuraları. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | İlköğretim ve orta öğretimdeki gelişmeler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Dünden bugüne Türkiye’de öğretmen yetiştirme. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Günümüz Türkiyesinde eğitim: bazı tarihi tespitler. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Genel değerlendirme. | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|