Dersin Amacı | Topluma hizmet uygulamalarının önemi; toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma; topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin yurt, okul, kantin veya öğrenci evi, okul, kantin üçgeninden kurtulması.
Toplumla bütünleşme ve toplumsal liderlik işlevini yerine getirme.
Toplumun değişik sorunlarını yakından gözlemleme, bu sorunların nedenlerinin ve boyutlarının üzerinde düşünme ve çözüm yolları bulma.
Toplumsal yaşamda sanayileşmenin de etkisiyle unutulan sevgi, saygı, hoşgörü gibi kültürel değerler.
Yaşlılar, körler, düşkünler, yoksullar, kimsesizler gibi yardıma muhtaç insanlara destek.
Eğitime verilen destek kapsamında gerçekleştirilen projeler.
Ekip ruhuyla gerçekleştirilen projelerde sorumluluk alma bilinci.
Çevre sorunlarına duyarlılık ve sorumluluk. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Kuzucu, K & Kamer, S.T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Tutum ve Değerler yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir.
Her öğrenciye insan ve birey olarak değer verir.
Tutum ve davranışlarıyla öğrencilere rol model olur.
Okul gelişimine yönelik faaliyetlere aktif olarak katılır.
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Öğrenme Yetkinliği ve İletişim ve Sosyal Yetkinlik altında yer alan aşağıdaki yeterliliklerle ilgilidir:
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, yansıtıcı düşünme yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki derse katılım ve uygulama öz-değerlendirmeleri ile raporları göz önüne alınmaktadır. |