Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Yönetimi | EGT4041 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Erkan TABANCALI, Mithat KORUMAZ, Aydın Balyer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim sistemlerinin yönetimini eğitim ve yönetim kavramları ile açıklayabilme, eğitim yönetiminin sorunlarını bilme, eğitim yöneticisinin yeterlilik alanlarını bilme, eğitim yöneticiliğine karşı olumlu tutum geliştirme. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim yönetimininde liderlik, motivasyon, iletişim, değişme. Yönetim süreçleri. Eğitim ve yönetimle ilgili kavramlar. Yönetim kuramları ve birbirleri ile olan ilişkileri. Eğitim yöneticisinin yeterlilikleri. Eğitim yöneticisinin sorunları. Eğitim yönetimi ile ilgili sorunlar. Türkiye’de ve dünyada eğitim yöneticisi yetiştirme uygulamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir: Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitim yönetiminin liderlik, motivasyon, iletişim, değişme gibi alanlarını, boyutlarını bilir ve açıklar.
- Yönetim süreçlerini bilir.
- Eğitim ve yönetimle ilgili kavramları bilir.
- Yönetim kuramlarını bilir ve birbirleri ile olan ilişkilerini açıklar.
- Eğitim yöneticisinin yeterliliklerini bilir ve açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetimle ilgili temel kavramlar | İlgili kaynağın okunması |
2 | Eğitim yönetimi ile ilgili temel kavramlar | İlgili kaynağın okunması |
3 | Eğitim yönetiminin alanları ve boyutları | İlgili kaynağın okunması |
4 | Yönetim kuramları ve anlayışları | İlgili kaynağın okunması |
5 | Yönetim süreçleri | İlgili kaynağın okunması |
6 | Eğitim yönetiminde liderlik | İlgili kaynağın okunması |
7 | Eğitim yönetiminde motivasyon | İlgili kaynağın okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Eğitim yönetiminde iletişim | İlgili kaynağın okunması |
10 | Değişme ve eğitim yönetimi | İlgili kaynağın okunması |
11 | Eğitim yöneticisinin yeterlilikleri | İlgili kaynağın okunması |
12 | Eğitim yönetiminin kuramsal sorunları | İlgili kaynağın okunması |
13 | Eğitim yöneticilerinin seçilmesi, yetiştirilmesi ve atanması | İlgili kaynağın okunması |
14 | Dünyada eğitim yönetimi uygulamaları | İlgili kaynağın okunması |
15 | Dönemin genel değerlendirmesi | İlgili kaynağın okunması |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 0 | 0 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 14 | 1 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|