Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Proses Birimlerinin Tasarımı | KMM3572 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Kimya Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Emel Akyol |
Dersi Veren(ler) | İnci Salt, Emel Akyol |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilere kimyasal proses birimlerinin genel tanımlaması, sınıflandırması ve tasarımını öğretmek; proses birim tasarımı konularında sözlü ve yazılı iletişim kurma ve grup çalışma yürütme becerisi kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kimyasal Proses Birimlerinin Genel Tanımı ve Sınıflandırılması / Malzeme Taşıma Donanımlarının Tasarımı: Akışkan Taşınımının Temel Kavramları / Akışkan Taşınım Proseslerinde Borulama; Akışkanların Pompalanması / Akışkanların Sıkıştırılması ve Genleşmesi; Akışkanların Çalkalanması ve Karıştırılması / Akışkanların Depolanması / Katıların Taşınması ve İşlenmesi / Isı Aktarım Donanımlarının Tasarımı: Temel Tasarım Yöntemi ve Kuramı; Isı Değiştirici Tipinin Seçimi; Gövde ve Boru Isı Değiştiricilerin Tasarımı; Boru Tarafı Isı Aktarım Katsayısı ve Basınç Düşüşü; Gövde Tarafı Isı Aktarım Katsayısı ve Basınç Düşüşü / Ayırma Donanımlarının Tasarımı: Ayırma Proseslerinin Seçimi; Sürekli Distilasyon; İkili Sistemler için Tasarım Yöntemleri; Çok Bileşenli Distilasyon / Dolgulu Kolon Tasarımı / Absorpsiyon ve Sıyırma ile Ayırma / Kristalizasyona Giriş; Kristalizasyon Birimlerinin Tasarımı. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Kimyasal proses birimlerinin tanımı ve sınıflandırmasının öğrenilmesi.
- Uygun proses donanım ve malzemeleri seçme kabiliyeti.
- Madde transferi, işleme ve depolama donanımlarını tasarlama becerisi.
- Isı ve kütle aktarım donanımlarını tasarlama becerisi.
- Yazılı ve sözlü İletişim kurma becerisi
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
PÇ-3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 |
PÇ-4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 |
PÇ-5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proses Birim Tasarımına Giriş; Kimyasal Proses Birimlerinin Genel Tanımı ve Sınıflandırılması | Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
2 | Akışkan Taşınımının Temel Kavramları | Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
3 | Akışkan Taşınım Proseslerinde Borulama; Akışkanların Pompalanması | Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
4 | Akışkanların Sıkıştırılması ve Genleşmesi; Akışkanların Çalkalanması ve Karıştırılması | Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
5 | Akışkanların Depolanması; Katıların Taşınması ve İşlenmesi | Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
6 | Isı Aktarım Donanımlarının Tasarımında Temel Tasarım Yöntemi ve Kuramı; Isı Değiştirici Tipinin Seçimi | Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
7 | Gövde ve Boru Isı Değiştiricilerin Tasarımı | Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ayırma Proseslerinin Seçimi; Sürekli Distilasyon | Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
10 | Ayırma Donanımlarının Tasarımı: İkili Sistemler için Tasarım Yöntemleri | Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
11 | Çok Bileşenli Distilasyon; Dolgulu Kolonlar için Distilasyon Tasarımı; Absorpsiyon ve Sıyırma ile Ayırma | Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
12 | Kristalizasyona Giriş; Kristalizasyon Birimleri | Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
13 | Proje raporunun yazılı ve sözlü sunumu | Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
14 | Proje raporunun yazılı ve sözlü sunumu | Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|