Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Bilgi Çağında PlanlamaSBP611837.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Şehir Planlama Doktora Programı
Seçmeli @ Uygulamalı Kent Bilimi ve Kentsel İnovasyon Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimŞehir ve Bölge Planlama Bölümü
Dersin KoordinatörüBuket Ayşegül ÖZBAKIR
Dersi Veren(ler)Buket Ayşegül ÖZBAKIR, Erhan KURTARIR
Asistan(lar)ı
Dersin Amacı• Sosyal ve ekonomik dinamikleri planlama perspektifiyle analiz etmek ve eleştirel bir çerçeve sağlamak, • Kentsel İnovasyonun farklı boyutlarını ve Planlama arasındaki ilişkiyi keşfetmek. • Bilgi Çağının çok boyutlu yapısını anlamak (Bilgi Çağında Bilgi Toplumu Düzeni ve sosyal teori)
Dersin İçeriği• Bilgi üretimi ve planlama ilişkisi, • Bilgi çağınının ağ toplumu yapısı • Kentsel veriye dayalı bilgi üretimi ve planlamaya etkileri • Kentsel inovasyonun çok boyutlu yapısı (Sosyal / politik inovasyon, Çevresel İnovasyon, Teknolojik İnovasyon, Ekonomik İnovasyon) • Bilgi çağında kentsel mekanın değişen anlamı ve kullanımı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Bell, D. (1976). The Coming of Post-Industrial Society: A Venture in Social Forecasting. Basic Books.
  • Campbell, T., (2009), ‘Learning Cities: Knowledge, Capacity and Competitiveness’, Habitat International, Vol.33, No. 2, April 2009, pp. 195-201.
  • Castells, M. (1999). The Information Age, Volumes 1-3: Economy, Society and Culture. Wiley-Blackwell.
  • Cels, S, Jorrit de Jong, et al., 2012, Agents of Change: Strategy and Tactics for Social Innovation, Brookings Institution Press.
  • Creutzberg T. 2006. ‘Structuring Innovation: A comparative look at the collaborations and related policies supporting Ontario’s innovation capacity’. Queen’s Printer. Ontario
  • Feinstein, Susan S., Gordon, Ian and Harloe, Michael (eds .) ( 1992) Divided Cities, Oxford: Blackwell
  • Florida, R. 2002. “The economic geography of talent,” Annals of the Association of American Geographers 94(2): 743-55.
  • Florida R. 1995. ‘Toward the Learning Region’, in Futures, Vol. 27., No. 5., pp. 527-536.
  • Florida, R. (2005) Cities and the Creative Class, New York, Fainstein, Susan S., Gordon, Ian and Harloe, Michael (eds .) ( 1992) Divided Cities, Oxford: Blackwell
  • Florida ,, Bridging urban digital divide? Urban polarization and information and communication technologies. Background paper. Cities in a Globalizing World: Global Report on Human Settlements 2001. United Nations Centre for Human Settlements (Habitat), Nairobi, Kenya, New York, USA
  • Hall, P., 1995, "Towards a general urban theory" , in John Brotchie et al. (eds), Cities in Competition: Productive and Sustainable Cities for the 21 st Century, Sydney: Longman Australia, pp. 3-32
  • Landry, C., & Comedia (Firm). (2000). The creative city: A toolkit for urban innovators. London: Earthscan Publications.
  • Lash S.; Urry J. (1993) Economies of signs and space Sage Publications, London. Lundvall BA and P. Maskell. 2000. ‘Nation States and Economic Development: From National Systems of Production to National Systems of Knowledge Creation and Learning. In Clark, Feldman and Gertler (Eds.) The Oxford Handbook of Economic Geography. Oxford University Press, Chap. 18.
  • Lundvall BA. And S. Borras 2006. “Science, Technology and Innovation Policy”. In Fagerberg J. et al. (eds.) The Oxford Handbook of Innovation New York: Oxford University Press.
  • Mulgan, G, 2009, The Art of Public Strategy: Mobilizing Power and Knowledge for the Common Good. Oxford University Press.
  • Ontario’s Regional Innovation Networks. 2007. “The Critical Role of Regional Innovation Networks (RINs)
  • Sassen S., 1998, The Mobility of Labor and Capital: A Study in International Investment and Labor Flow (Cambridge: Cambridge University Press,
  • Saxenian A. 2006., The new argonauts: regional advantage in a global economy. Cambridge, MA: Harvard University Press, 2006. 424pp.
  • Scott, A. J. (2008) Social Economy of the Metropolis: Cognitive-Cultural Capitalism and the Global Resurgence of Cities, Oxford University Press Inc., New York.
  • Webster, F.,2006, Theories of the Information Age. 3. Basım. S. 30. Routledge. EU 2020 Strategy
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Bilgi Çağının dinamiklerini ve planlama perspektifinden eleştiri kapasitesini analiz edebilme
  2. Bilgi Çağında sosyal, politik, çevresel ve ekonomik eylemler için kritik bir çerçeve geliştirmek
  3. Türkiye ve dünyadaki vaka çalışmaları ile Kentsel İnovasyonun çok boyutlu yapısını keşfetmek
  4. Şebeke ekonomisi ve toplum oluşumunu örnek incelemesi ile analiz edebilme

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4
PÇ-1----
PÇ-2----
PÇ-3----
PÇ-4----
PÇ-5----
PÇ-6----
PÇ-7----
PÇ-8----
PÇ-9----
PÇ-10----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Introduction to course and overview: Dynamics of the Transition from Industrial Age to Information Age
2Introduction and student based discussion/theme selection
3Dynamics of the Transition from Industrial Age to Information Age – I (Formulation of Research Questions)
4Dynamics of the Transition from Industrial Age to Information Age – II (Discussion of Research Questions)
5The Culture, Institutions, and Organizations of the Information Economy – I
6Seminar Series – I: Social Theory in Network Society / Challenges in the New Era Discussion
7Management in the New Era: Open Data & Open Government
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Multi-dimensional Structure of “Urban Innovation”
10Innovation Types
11Urban Innovation
12Seminar Series – II: Urban Entrepreneurism / Case Studies
13Theme Presentation 1
14Theme Presentation 2
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev140
Sunum/Jüri120
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması145
Derse Özgü Staj
Ödev140
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer135
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)140
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok